Novi poslovi digitalne budućnosti u okviru naših struka

Budućnost struka: Novi horizonti u digitalnoj eri

U digitalnom dobu i digitalnoj budućnosti koja je pred nama, dinamična priroda poslovanja i brz napredak, neizbežno transformiše tradicionalne uloge u svim granama poslovanja, tako i u industriji komunikacija. PR menadžeri, komunikolozi i novinaru neretko se suočavaju sa izazovima i mogućnostima koje im donosi digitalna budućnost.

Digitalna transformacija u PR-u, komunikacijama i novinarstvu

Digitalna transformacija, sa sobom donosi nove perspektive i mogućnosti za stručnjake u ovim oblastima. Moglo bi se reći da je novinarstvo na najnepovoljnijoj poziciji, što je i trenutno popularno mišljenje o samoj toj grani, ali ipak ono pronalazi način korišćenja beneficija digitalne transformacije. Novinari koriste online platforme za bržu distribuciju vesti i interakciju sa čitaocima. PR menadžeri i ako su jedna od novijih pozicija u poslovnom svetu, ipak imaju neke novine. Sve više se koriste analitike društvenih medija, kako bi time PR stručnjaci merili uspeh svojih kompanija i razumeli angažman publike koja ih prati. Dok su komunikolozi skloni digitalnim alatkama za istraživanje i analizu trendova u javnom mnjenju, što nam ipak govori o međusobnoj povezanosti.

Ključne veštine za uspeh u digitalnoj budućnosti

Ključne veštine za uspeh u našim strukama, koje su usko povezane uključuju digitalnu pismenost, koja je šta više možda i najbitnija, s obzirom na to da i ako smo u 2024. godini, veliki broj stručnjaka i naših kolega, nije digitalno pismena i nije svesna mogućnosti koja im se pruža online. Stručnjaci bi morali da budu sposobni da efikasno koriste digitalne alatke, interpretiraju podatke i prilagode jako brzim promenama u ovoj industrijskoj grani. Neke od veština bile bi i analitičke sposobnosti, kreativnost i agilnost. Takođe bitno je i aktivno razvijati veštine saradnje i timskog rada, koje su neizbežne godinama unazad, jer njime se postiže ne samo uspeh u bilo kojoj sferi poslovanja, nego i u digitalnom okruženju.

Mogući novi poslovi u datim oblastima

Uz digitalnu transformaciju dolazi i do pojava novih poslova koji reflektuju potrebe savremenog tržišta. Pored svih prednosti datih u našoj sferi poslovanja, dobro je i zapitati se koje su to relativno nove pozicije koje nam digitalna budućnost nosi i čime bi nas možda mogli zameniti. Prema nedavnim istraživanjima te pozicije bi bile: digitalni strateg, analitičar podataka za komunikacije, digitalni novinar, specijalista za online reputaciju i digitalni konsultant za komunikaciju. Ovi novi poslovi reflektuju potrebu za stručnjacima koji imaju sposobnost da se prilagode digitalnom okruženju i iskoriste nove tehnologije kako bi unapredili komunikaciju, marketing, brendiranje i odnose sa javnošću.

Dakle, to nas dovodi do zaključka, da pored pozitivne strane, širenja naše poslovne grane, moramo biti svesni toga da nam digitalna budućnost ne donosi samo prednosti, nego i mogućnost gubitka pozicije, posla i same funkcije. Zbog toga još jednom stavljamo naglasak na digitalnu pismenost, koja je neophodna, zbog novih pozicija koje se sve više javljaju i postaju aktuelne. Stručnjaci moraju da se prilagode digitalnom okruženju i iskoriste prednosti koje ono pruža.

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started